Tanrım! Pardus 950Mb Ram Kullanıyor!

Son zamanlarda yine sorulmaya başlayan bir soru; 512 Ram’im var ve pardus 460Mb kullanıyor. 1Gb ram’im var ama pardus 950Mb kullanıyor.

Siz de “free -m” komutu çıktılarından rahatsız olanlardansınız, bunun aslında linux gibi sistemlerin çok iyi bir özelliği olduğunu bilmiyorsunuzdur büyük ihtimalle :-)

Modern işletim sistemleri (linux, bsd, vs.) olabildiğince cache yapar. Bu mantığa göre boş ve kullanılmayan ramin çöpten farkı yoktur. Genel olarak rahatsız olduğunuz “free -m” çıktısındaki cache kısmı boşta duran kısım olarak algılanabilir. Sistem cache yapar çünkü bir veriye ram’den erişmek, harddiskten erişmeye oranla 1.000 kat daha hızlıdır. Bir uygulama bir veriye tekrar erişecekse cache’den o veriyi alması, harddiskten almasına oranla daha hızlı olacağı için uygulamanın performansı artar. Yeni açılan uygulamalar için ise gerekli olan bellek miktarı, hızlı bir şekilde boşaltılarak yer sağlanır.

Unutmayın, kullanılmayan ram, ölü ramdir. Bu yüzden belleğin olabildiğince en fazla miktarı cache için kullanılıyor ve tabi farkettiyseniz herhangi bir yavaşlama yaşanmıyor :-)

4 thoughts on “Tanrım! Pardus 950Mb Ram Kullanıyor!

  1. gerçekten mükemmel bir açıklama olmuş özellikle son kelimeye bayıldım. Hepmizi destekliyoruz pardusu ama keşke matlab autocad türünde programlarıda çalıştırabilsek :(

  2. çok sağol ya ben yaklaşık 1 haftadır kullanıyom bu dediğiniz şimdi dikkatimi çekdi bi araştırayım dedim ve sağolun siz açıklamışsınız…. olayı bilmediğim için sinir olmuşdum ama şimdi içim rahat

  3. Eren ya senin sitedeki şu sağ yandaki Özgürlükiçin RSS kutucuğu var ya, orda sürekli mail adresim görünüyor ve google aramalarına düşünyor bu da. Ben mail adresimin bu şekilde gugula düşmesinden rahatsız oluyorum. Lütfen o kutucuğu kaldırır veya değiştirir misin? Görüşmek üzere.

Yorum bırakın