Uyku Felci

Uyku felci (sleep paralysis) ya da REM atonia özetle uykuya daldıktan sonra ya da uyanmadan önce meydana gelen, beynin vucudunuzu belli bir süreliğine kontrol edememe durumudur. Halk arasında bunda karabasan da denir ancak nedense bu konu hakkında bazı tabuların oluşması insanlar arasında korkuya neden olmakta. Zannedersem bende de bazı tabuların olduğunu görmüş oldum.

Bu yazının konusu yukarıda bahsettiğim gibi REM atonia. 10 dakika önce kendisi tecrübe ettim ve gerçek anlamda beynin ne kadar mükemmel bir şey olduğunu anladım. Uyandıktan sonra hemen bunu yazmak düşüncesi ile bilgisayarımı açtım ve şu an bu satırları yazıyorum.

Sürecin yaklaşık olarak 20 dakika sürdüğünü tahmin ediyorum ancak uykuya dalma süresini de katarsak 10 dakika daha eklememiz gerekecek. Uykuya dalıp, REM uykusuna bu kadar çabuk girmem ve rüya görmem gerçekten beni şaşırttı. Rüya gördüğümün farkına varmamla birlikte sürecin başladığını tahmin ediyorum. Rüyamı kontrol ederken gözlerimi açtım, her sabah gözlerimi açtığımda gördüğüm sahneyi gördüm. Kalkmak istediğimi hatırlamıyorum ancak sanırım kalkmak isteyip kalkamadığımdan olacak ki yardım isteme refleksinde bulundum. Bu yardım isteme refleksi genellikle bağırma şeklinde oluyor ancak bunun farkında olan insanlarda daha farklı işleyebiliyor okuduğum kadarı ile.

Birkaç girişimden sonra başarılı olamayacağım, kaderime teslim olmam gerektiği düşüncesi geçti. O esnada gözlerimin karardığını, kaslarımın saniyenin çok küçük bir diliminde kıpırdadığını hissettim. Bu noktada ilginç olan ise, gözlerimin kararması esnasında, gözlerimin önünden arapça yazılar belirdi. Sanıyorum ki bu da benim her ne kadar yıktığımı düşünsem de, aklımın bir köşesinde hala var olan tabularımı imgeliyordu.

Sonrasında bu konu üzerinde okuduğum makaleler ve bunun doğal bir süreç olduğu düşüncesi geçti. Sakinleştim, gevşedim. Kaslarımı birkaç kez oynatmayı denedim, başarılı olamadım ancak birkaç saniye sonra gözlerimi açtım.

Yaşadıklarım sırasında beni en çok etkileyen şey ise beynin bu olay karşısındaki davranışını görmekti. Bütün bunları yaşarken gözleriniz açık değil, uyandığınızı zannetmek ve her sabah gördüğünüz sahneyi görmek beyninizin size yaptığı bir kandırmaca. Verdiğiniz tepkiler ise durumu ne kadar algılayabildiğinize göre değişiyor. Uyandıktan sonra sanki saatlerce uyumuş gibi yataktan dinç kalkmak ve hiçbir yorgunluğun vucutta olmaması ise ayrı bir güzellik. Umuyorum ki uyku felci olmadan bu şekilde kalkmanın bir yolunu ilerleyen zamanlarda bulabilirim.

İlerde siz de buna benzer, ya da farklı deneyimler yaşayabilirsiniz. Aklınızda bulundurmanız gereken tek şey, bunun doğal bir süreç olduğudur. Bunu yaşarken sakin olun, gevşeyin, tadını çıkarmaya bakın. Gerçekten sonrasında beyninizin ne kadar mükemmel bir organ olduğunu anlayacaksınız.

3 thoughts on “Uyku Felci

  1. Bazıları kendi bedenlerini ve etrafı izliyorlar. Sesler duyuyorlar. Bunu doktora gidip çözen birini tanımıyorum.

    Olayları sadece beynin oynadığı bir oyun olarak görmek yetersiz kalır.
    Bence işin içinde farklı aktörler var.

  2. Bu yazıyı okuduktan o kadar zaman sonra, bugün bu durumu deneyimledim. O kadar içselleştirerek okumuşum ki, hareket etmeyi deneyip beceremediğimde bu yazıyı hatırlayıp yaşadığımın şeyin uyku felci olduğunu anladım ve tam anlamıyla tadını çıkarmaya çalıştım :)

    Tam olarak kimin blogunda okuduğumu hatırlayamadığım için, sadece yazı için teşekkür etmek adına biraz Google’lamak zorunda kaldım ama neyse ki buldum, teşekkürler :)

Bir Cevap Yazın

