SID Remix

Commodore64’e sahip ol(a)madım ancak o günlerdeki ortama büyük bir hayranlık duyuyorum. SID gibi sınırlı bir çip ile üretilen müzikler gerçekten harika ve şaşırtıcı. Çocukluğumda adını dahi hatırlayamadığım bir konsolda mario, tetris vs. oynamışlığım ve biraz da olsa o tadı alabilmişliğim var ama tabi ki bazı şeylerin yerini asla tutmayacak.

commodore-ready.gif (389×275)

7dx 2010’a katılmamla bu ortamı yaşama fırsatı buldum ve en çok keyif aldığım şey SID müziklerinin sürekli çalması idi. Öyle ki, artık akıllara kazınmış oyun müziklerinin yeniden yapılmış halleri de mevcuttu. Oradaki insanlarla biraz sohbet ettikten sonra hala aktif olarak bu tür müziklerin yapıldığını ve bir topluluk sitesinde paylaşıldığını öğrendim.

Birden fazla remix sitesi olmasına rağmen en rahat kullanılabilir ve geniş olan RKO var. (http://remix.kwed.org) Parçaları beğeni sırasına göre listeleyebiliyorsunuz ve ücretsiz olarak indirebiliyorsunuz. Yüzlerce remix var ve ben henüz ilk sayfayı dinleyebildim. En az 2 hafta kadar kafamı meşgul edecek gibi görünüyor :)

Aşağıda şu ana kadar dinlediğim ve beğendiğim parçalar mevcut. Siz de onlarla başlamayı deneyebilir ve sonrasında RKO’yu kullanıop keşfetmeyi deneyebilirsiniz. İyi dinlemeler.

Machinae Supremacy – The Great Gianna Sisters
m00g – Tristess
X-formZ – To Be On Top
Mordi – Sweet (feat Gibs)
o2 – Comic Bakery
SIDrip Alliance – From First To Last

Bir Cevap Yazın

